Linia de cale ferată Caransebeș-Timișoara - Arad, Lot 4 Ronat - Arad Nou

Căi ferate

România

Lucrări în desfășurare
Caransebes-Timisoara-Arad_Lot_4

Lotul 3 al liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara - Arad, care cuprinde tronsonul Timișoara Est - Ronat, este un proiect care va contribui la transformarea și accelerarea conexiunilor feroviare și a mobilității sustenabile în vestul României, în special pentru orașul Timișoara. Tronsonul face parte din una dintre cele mai importante linii de cale ferată din România și va consolida cel de-al patrulea coridor transeuropean Rin-Dunăre din cadrul rețelei de transport TEN-T, un proiect care are ca scop creșterea mobilității sustenabile și a interconectării pentru mărfuri și persoane în cadrul Uniunii Europene. 

Lotul 4 al liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara-Arad, care acoperă tronsonul Ronat - Arad Nou, este un proiect menit să transforme mobilitatea sustenabilă în vestul României. Scopul proiectului este de a transforma o linie existentă cu cale simplă într-o arteră feroviară modernă, dublând-o și crescând viteza de tranzit atât pentru trenurile de călători, cât și pentru cele de marfă. Tronsonul face parte din una dintre cele mai importante linii de cale ferată din România și va consolida Coridorul Rin-Dunăre din cadrul rețelei de transport TEN-T, care are ca scop creșterea mobilității sustenabile și a interconectării pentru mărfuri și persoane în cadrul Uniunii Europene. 

Modernizarea traseului va contribui la îmbunătățirea confortului și siguranței traficului feroviar pe ruta București - Timișoara, la creșterea competitivității transportului feroviar în raport cu transportul rutier și la asigurarea dezvoltării. Odată finalizat, se preconiează și o reducere semnificativă a timpului de călătorie pentru pasageri și mărfuri, ceea ce va contribui la reducerea emisiilor de CO2. 

Complexitatea proiectului este sporită de necesitatea de a efectua lucrările fără a întrerupe traficul pe linia existentă, care este în prezent în funcțiune. 

Atribuit de CFR și implementat de un consorțiu de companii al cărui leader este Webuild, proiectul presupune modernizarea și dublarea a 48 de kilometri de linie simplă existentă. Traseul include un pod de cale ferată din oțel peste râul Mureș, cu o lungime de 630 de metri, cu nouă deschideri de 50 de metri și o deschidere în arc de 180 de metri. Proiectul include și construcția a 4 poduri de cale ferată în structură mixtă (oțel și beton) cu o lungime maximă de 21 de metri, 4 treceri de cale ferată supraterane și modernizarea a 6 gări existente. 

+ + +

de cale ferată

+ + +

poduri de cale ferată

+ + +

pasaje rutiere supraterane

+ + +

gări

+ + +

de linie de cale ferată

+ + +

pod feroviar cu arc de oțel

+ + +

poduri de cale ferată în structură mixtă (oțel și beton)

+ + +

gări

Linia de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, Lot 4 Ronat-Arad Nou

Information material - Bridge project over the Strait of Messina
(*) Required information